zamknij X
Ta strona korzysta z plików cookie.

Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz dowiedzieć się więcej w jakim celu są używane oraz o zmianie ustawień przeglądarki: kliknij tutaj ›

banner
Szczególnie polecamy
Sauna
Uwaga - "Babskie środy" w saunie. W tym dniu z sauny mogą korzystać wyłącznie Panie.
W saunie nie tylko się odprężysz, uwolnisz od stresu i odczujesz kojące, uśmierzające bóle działanie ciepła. Wysoka temperatura otoczenia powoduje także usuwanie z organizmu różnorodnych substancji toksycznych, oczyszczenie skóry, silniejsze ukrwienie i spalanie kalorii. Jest to świetny sposób na pozbycie się nadwagi i ogólną poprawę samopoczucia.
Sauna działa usprawniająco na układ oddechowy, krwionośny i wydalania. Działa odprężająco i relaksująco, zwłaszcza po wysiłku fizycznym. Powoduje również spadek wagi ciała. Serce pracuje intensywniej, aby przepompować duże ilości krwi do mieszczących się pod skórą naczyń włosowatych. Organizm nasz zmuszony jest do zwiększonego wydatkowania energii, której źródłem jest przemiana tłuszczów i węglowodanów na kalorie. Przebywając 20 minut w saunie, tracimy blisko jeden litr wody, a po każdym seansie około 300 kcal, czyli tyle samo, ile potrzeba nam na przebiegnięcie 34 km lub lekki trwający jedną godzinę trening gimnastyczny. Koniecznością jest więc wypijanie większej ilości soku lub wody przed i po korzystaniu z sauny, ubytek wody w porę nieuzupełniony, może spowodować poważne zakłócenia funkcjonowania serca, zmęczenie i nudności. Należy również uzupełnić w organizmie zawartość soli mineralnych, mikroelementów oraz żelaza, cynku, miedzi i magnezu, które wydzielane są z potem. Należy wiedzieć, że korzystanie z sauny po intensywnym treningu może powodować nadmierne odwodnienie, jeśli nie uzupełnimy w porę ilości wody.

Korzystanie z sauny

  • Przed korzystaniem z sauny osoby po 50 roku życia i kobiety w ciąży powinny zasięgnąć porady lekarza,
  • Temperatura 80 – 100oC,
  • Czas przebywania w saunie 10 – 30 minut, w zależności od stanu zdrowia i samopoczucia,
  • Do zabiegu nie należy przystępować po obfitym posiłku ani w stanie głodu,
  • Do sauny wchodzimy, co najmniej 1 godzinę po jedzeniu,
  • Przed wejściem bierzemy oczyszczający natrysk z ciepłej wody po uprzednim dokładnym namydleniu ciała, nie moczymy głowy, wycieramy ciało do sucha,
  • Zdejmujemy biżuterię,
  • W saunie siadamy na suchym ręczniku,
  • Wychodząc z sauny bierzemy natrysk z letniej wody od stóp do głowy, nie odwrotnie.

Przeciwskazania

Niewydolność krążenia, Choroba wieńcowa, Nadciśnienie tętnicze, Padaczka, Stany zapalne narządów miąższowych, Choroba wrzodowa żołądka i dwunastnicy, Zaburzenia wydzielania potu, Ostre choroby zakaźne, Cukrzyca i inne zaburzenia metaboliczne.
Godziny otwarcia sauny:
pon. - sob. 10.00 - 21.00
niedziela 10.00 - 14.00
Więcej o fitnesie
Więcej o siłowni
Więcej o saunie
Więcej o masażach
Menu