zamknij X
Ta strona korzysta z plików cookie.

Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz dowiedzieć się więcej w jakim celu są używane oraz o zmianie ustawień przeglądarki: kliknij tutaj ›

banner
Szczególnie polecamy
Aktywny Senior

Podeszły wiek kojarzy się większości naszego społeczeństwa z chorobami, ograniczeniami, smutkiem i ułomnością. W świadomości społecznej sporty odpowiednie dla kogoś obdarzonego wnukami to co najwyżej szachy lub spacer po parku. Aktywność ruchowa może być bowiem niebezpieczna. To przecież mit i zaściankowe myślenie!!! Aktywni starsi państwo ,pełni żywotności i energii ,pomimo pewnych ograniczeń jakie niesie ze sobą wiek, mogą w pełni korzystać z życia i na długo pozostawać w pełnej sprawności fizycznej i intelektualnej. Zajęcia ruchowe przynoszą seniorom takie same, a niekiedy nawet większe korzyści zdrowotne niż osobom młodym.

Dla kogo ?

Na wizytę u nas i ćwiczenia mogą się zdecydować nawet ci seniorzy, którzy nigdy wcześniej nie uprawiali sportów. Nikt tu nie wymaga robienia szpagatu i biegania!!! Ćwiczenia są łatwe i dostosowane do możliwości uczestników. Przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu regularnych ćwiczeń trzeba się skonsultować z lekarzem. Większość typowych chorób wieku podeszłego, jak cukrzyca, astma czy miażdżyca, nie są przeciwwskazaniem, lekarz będzie raczej doradzał uprawianie aktywności fizycznej.

Ćwiczenia trwają 55 minut i rozpoczynają się kilkunastominutową rozgrzewką, która ma na celu przygotowanie mięśni i stawów do wzmożonego wysiłku. Część główna to ćwiczenia cardio z przyborami lub bez przyborów oraz ćwiczenia wzmacniające i rehabilitacyjne z hantlami , tubingami, laskami gimnastycznymi ,piłkami ,dyskami stabilizującymi , itp.

Spotkania kończą ćwiczenia relaksacyjne, oddechowe i rozciągające. Wszystkie układy i programy wykonywane są przez uczestników zajęć przy muzyce, w jej rytmie lub z muzyką w tle.

Korzyści !!!

Regularne ćwiczenia usprawniają pracę wszystkich układów i narządów. Wzmacniają układ kostny, poprawiając uwapnienie, co zapobiega osteoporozie. Zwiększają zakres ruchomości w stawach, dlatego łatwiej wykonuje się codzienne czynności. Zapewniają poprawę krążenia krwi, dzięki czemu mięśnie są lepiej dotlenione i sprawniejsze, dlatego skuteczniej podtrzymują kręgosłup. Ćwiczenia przyspieszają też odpływ chłonki z kończyn, co redukuje obrzęki. Wpływają pozytywnie na pracę układu nerwowego. Organizm szybciej reaguje na bodźce z otoczenia, rozwija pamięć ruchową, a to pozwala na wyrobienie lepszej koordynacji ruchów. Wykonywanie głębokich wdechów zwiększa pojemność płuc i usprawnia działanie układu oddechowego oraz ogólną wydolność organizmu. Serce pracuje efektywniej, zwiększa się jego objętość wyrzutowa, a tkanki są lepiej odżywione. Ćwiczenia usprawniają też pracę narządów wewnętrznych (m.in. żołądka, wątroby i trzustki). Mięśnie masują ciało od środka, poprawia się więc czynność jelit. Nawet układ moczowo-płciowy odnosi korzyści z ćwiczeń, u seniorów aktywnych ruchowo rzadziej dochodzi do zapaleń dróg moczowych i powstawania kamieni nerkowych.

Badania nie kłamią!!!

Według badań Światowej Organizacji Zdrowia bezwzględne korzyści wynikające z regularnej aktywności osób starszych to: poprawa fizycznego i psychicznego stanu zdrowia, minimalizacja stanów bólowych, profilaktyka cukrzycy, miażdżycy, otyłości i choroby zwyrodnieniowej stawów oraz zmiana stereotypu osoby starszej, pozwalająca na zachowanie większej niezależności.

Najlepszym prezentem dla naszych rodziców, babć i dziadków będzie zabranie ich na grupowe ćwiczenia fitness oferowane przez nas.
Zaprocentuje to ich świetnym samopoczuciem i uśmiechem.

Wszystkich aktywnych seniorów zapraszamy we wtorki i piątki o godz. 11.00

Koszt karnetu na 8 zajęć to zaledwie 69 zł.

Więcej o fitnesie
Więcej o siłowni
Więcej o saunie
Więcej o masażach
Menu