zamknij X
Ta strona korzysta z plików cookie.

Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz dowiedzieć się więcej w jakim celu są używane oraz o zmianie ustawień przeglądarki: kliknij tutaj ›

banner
Szczególnie polecamy
Aktywne 9 miesięcy

to zajęcia dla kobiet w ciąży zaproponowane przez Katarzynę Sempolską, znaną z programów dla mam i dzieci w TVN Style i prasy dla aktywnych. Trening “A9M” bazuje na technice Pilates, Jodze i ćwiczeniach Body Ball, jest bezpieczną gimnastyką dla kobiet oczekujących maluszka, mającą za zadanie przygotować je do trudów porodu i zapewnić im szybszy powrót do formy w okresie połogu.

Wykorzystywane w lekcji piłki zapewniają podparcie, odciążają stawy i uczą wyczucia równowagi. Tempo zajęć jest umiarkowane, a ćwiczenia przeplatane licznymi oddechami. Sugerowane ćwiczenia dostosowane są do każdego trymestru ciąży. Zajęcia zawsze kończą się aktywnym relaksem, dzięki któremu poznajesz swoje ciało i uczysz się je rozluźniać. To nieoceniona umiejętność, niezwykle przydatna w trakcie porodu, która potem pomoże ci się regenerować i odzyskiwać siły w przerwie między skurczami.

Czego możesz spodziewać się w zamian za bycie aktywną w ciąży?
  • poprawa krążenia w tkance skórnej uelastyczni ją, znacznie zmniejszając ryzyko wystąpienia rozstępów skórnych,
  • stretching zapewni prawidłowe funkcjonowanie więzadeł i stawów oraz uwolni od uciążliwych w czasie ciąży napięć,
  • pozycje jogi wspomogą trawienie i będą przeciwdziałać męczącym cię zaparciom,
  • regulacja przemiany materii pozwoli ci zapobiec nadwadze,
  • trening krążeniowo-oddechowy zapewni kondycję do przeżycia czekającego cię maratonu,
  • wzmocnione regularnym treningiem mięśnie dadzą ci w trakcie porodu siłę do parcia,
  • umiejętność aktywnego relaksowania się zmniejszy odczuwanie bólu w momencie występowania skurczy porodowych,
  • poznanie i czucie własnego ciała przyczyni się do skrócenia czasu trwania poszczególnych faz porodu,
  • zwiększony przepływ krwi przez ciało zmniejszy dolegliwości takie, jak bóle głowy i krzyża, a także dotleni twojego maluszka,
  • wzmocnienie i uelastycznienie mięśni dna miednicy wspomoże ochronę krocza przed nacięciem, a po porodzie pozwoli zapobiec wysiłkowemu nietrzymaniu moczu,
  • lepsze ukrwienie gruczołu piersiowego sprzyjać będzie laktacji i pozwoli ci ją dłużej utrzymać,
  • dobra kondycja przed porodem przyśpieszy odzyskanie figury oraz sprawności fizycznej i psychicznej już po urodzeniu dziecka.

Naukowo udowodniono, że umiarkowana, zaprogramowana aktywność fizyczna w okresie ciąży przynosi wymierne korzyści, zarówno dla matki, jak i dziecka oraz ma nieocenione znaczenie dla przebiegu samego porodu, w trakcie którego zmagają się oboje.

Które z kobiet oczekujących dziecka mogą ćwiczyć?

Każda, która czuje się dobrze, a jej ciąża jest fizjologiczna oraz pozbawiona cech wymienionych poniżej w przeciwwskazaniach do aktywności.

Dlaczego warto aktywnie przygotowywać się do porodu?

Ponieważ średni koszt energetyczny porodu to 2,3 kcal/min czyli aktywność odpowiadająca marszowi z szybkością 4-5 km na godzinę. Przy średnim czasie trwania porodu od 7 do 10 godzin – kobietę brzemienną czeka wysiłek porównywalny z przebyciem dystansu 40-50 km, czyli maratonu!

UWAGA!
Każda przyszła mama przed przystąpieniem do programu “A9M” powinna wcześniej skonsultować się ze swoim lekarzem ginekologiem-położnikiem i zapytać o możliwość przystąpienia do ćwiczeń.

Bezwzględne przeciwwskazania do uczestnictwa w programie “Aktywne 9 Miesięcy”:
  • cukrzyca,
  • naciśnienie tętnicze indukowane ciążą,
  • krwawienia w przebiegu ciąży,
  • niewydolność ciśnieniowo-szyjkowa,
  • ciężkie postacie gestozy ciążowej,
  • wielowodzie, małowodzie,
  • ciąża bliźniacza,
  • niedokrwistość ciężarnych dużego stopnia,
  • przedwczesna czynność skurczowa,
  • choroby serca związane z wydolnością matki,
  • choroby nerek z nadciśnieniem i zaburzeniami funkcji,
  • ciężka hipotrofia płodu,
  • infekcje i przeziębienia.
Kiedy i jak należy ćwiczyć oraz w którym momencie zacząć?

Pierwsze uczestnictwo jest zawsze gratis. Gwarantujemy też możliwość odrabiania zajęć (stąd wydłużona ważność karnetu). Kobieta w ciąży ma prawo czuć się zmęczona i nie mieć sił na ćwiczenia. Nie powinna też zmuszać się i przychodzić na zajęcia, gdy jest przeziębiona lub leczy się z jakiejś infekcji. Do programu można przystąpić w dowolnym momencie ciąży. Proponowane ćwiczenia dostosowane są do każdego jej trymestru. Amerykańskie Kolegium Położników i Ginekologów (ACOG) kobietom, które mają zamiar dopiero podjąć aktywność fizyczną, proponuje rozpoczęcie ćwiczeń o małej intensywności (programu A9M) nie wcześniej niż w IV-VI miesiącu ciąży (po 16 tygodniu). Przyszłym mamusiom, które regularnie ćwiczyły zanim zaszły w ciążę, zaleca się kontynuację dotychczasowego treningu ze zwróceniem uwagi na zmniejszenie jego intensywności oraz wprowadzenie ćwiczeń specjalnych przygotowujących do porodu. Wysiłek fizyczny należy nieznacznie ograniczyć w ostatnim, IX miesiącu ciąży.

Każda kobieta w ciąży na pewno nie powinna jeść za dwoje (a dla dwojga!), za to z pewnością zobowiązana jest dbać o kondycję i siłę swoją oraz rosnącego w jej brzuszku maluszka.

Na zajęcia zaprasza Monika Lech

Zobacz grafik zajęć

PIERWSZE ZAJĘCIA GRATIS!

Koszt karnetu na 8 zajęć to 149 zł,
karnet jest ważny 2 miesiące.
Więcej o fitnesie
Więcej o siłowni
Więcej o saunie
Więcej o masażach
Menu